
KST Mobility Electric Taxi Brand Design
KST는 마카롱 택시라는 브랜드로 알려진 모빌리티 기업입니다. 서울인터네셔날 운송회사를 소유하고 있고, 스마트 모빌리티를 구축해가고 있는 회사입니다. 모빌리티의 시장은 앞으로도 계속 성장할거라 생각합니다. KST는 전기 택시로의 전환을 방향을 잡고 전기택시 브랜드를 디자인 스튜디오 소울브레드와 진행했습니다.
KST Mobility Electric Taxi Brand Design KST is a mobility company known as Macaron Taxi. It is a company that owns Seoul International Transportation Company and wants to build smart mobility. I think the mobility market will continue to grow in the future. KST set the direction for the transition to electric taxis and developed an electric taxi brand with design studio Soulbread.
KST Mobility Electric Taxi Brand Design KST is a mobility company known as Macaron Taxi. It is a company that owns Seoul International Transportation Company and wants to build smart mobility. I think the mobility market will continue to grow in the future. KST set the direction for the transition to electric taxis and developed an electric taxi brand with design studio Soulbread.
CLINT. KST모빌리티
DESIGN. 소울브레드
DESIGN. 소울브레드


"환경과 사람을 위한 착한이동"이라는 슬로건으로 환경을 위한 더 나은 전환(We do Switch It)
즉, 스위치라는 의미를 브랜드에 심었습니다. 스위치 브랜드의 다양한 확장성을 위해 최대한 심플하고 간결하게 디자인했습니다.
즉, 스위치라는 의미를 브랜드에 심었습니다. 스위치 브랜드의 다양한 확장성을 위해 최대한 심플하고 간결하게 디자인했습니다.
With the slogan of "Good move for the environment and people", we planted the meaning of "We do Switch It", that is, a switch, to the brand for a better environment. The switch brand is designed to be as simple and concise as possible for various expandability.


북극곰의 캐릭터는 그린환경을 지키고 알리는 역할과 동시에 친근함을 주기 위해 개발했습니다.
다양한 아이덴티티의 개발을 통해 고객들의 브랜드 경험을 지속적으로 성장시킬수 있도록 디자인했습니다.
다양한 아이덴티티의 개발을 통해 고객들의 브랜드 경험을 지속적으로 성장시킬수 있도록 디자인했습니다.
The character of the polar bear was developed to protect and inform the green environment, and at the same time provide familiarity. It is designed to continuously grow the customer's brand experience through the development of various identities.



